lama rasanya tak menulis. dalam hati memang gila memberontak nak luahkan semua di dada. tapi bila bukak je dashboard blog..tiba-tiba hilang. Hilang entah ke mana aku sendiri pun tak tau. Kisahnya masih ada di sudut hati tapi laluan untuk meluahkan semuanya tiba-tiba jadi kabur dan akhirnya tak nampak. aneh. Barangkali hati belum rela nak luahkan semua. lebih selesa disimpan rapi di dalamnya. Akibatnya..hati sakit.ambikk!!!!!

hai readers, i'm back :)
Hari ni aku nak share teori baru yaang aku cipta sendiri. sapa nak ikut silakan...kalau tak suka..lupakan.. Tajuk entry kali ni adalah cara-cara nak handle perasaan sakit hati kt kawan kita. bunyinya macam formal dan membosankan tapi perluu untuk dibaca. nak-nak pulak kalau anda memang tengah sakit hati dengan kawan anda.hahaha,.,

TEORI 1 : GiVE a BIG SMILE kepada kawan anda yang sangat suka menyakitkan hati tu. hey!! tak tau ke cara nak senyum tu. meh sini nak tunjuk cara senyum yang betul dalam mengatasi manusia yang sangat menyakitkan hatii tu.  Relevan teori ini adalah si dia akan berasa sangat pelik melihat kita tersenyum sedangkan dia merasakan dia cuba menyakitkan hati kita? lalu dia mendefinisikan kita sebagai GILA. bagus apabila teori ini digunakan kerana selepas ini tiada lagi orang yang berani cari pasal dengan orang gila seperti anda.hahaha..selamat mencuba!!!

TEORI 2 :  KETAWA kuat-kuat.. Teori ini sangat mudah. tiap kali anda rasa bengang dengan orang itu anda perlulah ketawa kuat-kuat seperti ini. "HA HA HA". Okey, sila ketawa sekali lagi. "HA HA HA"..yeahh..begitu caranya. Bayangkan saja si dia yang menyakitkan hati anda itu seperti badut yang sedang berlawak. tukarkan saja benda yang menyakitkan hati itu seperti menonton raja lawak. Setel!.hahahaha..

TEORI 3 : SABAR dan POSITIVE. yang ni teori yang aku ambik dari jiejieku yang bernama Farah. Jiejie selalu pesan dengan aku..SABAR dan always positive. Seriously, sangat berkesan cara ini.

TEORI 4 : Anggap saja si dia yang suka menyakitkan hatii itu seperti kanak-kanak 3 tahun yang mahu dilayan selalu. hmm..layan jela..

okey, CAKAP MEMANG SENANG NAK BUAT MEMANG SUSAH.

MOHON PADANYA MOGA HATI MENJADI TENANG.AMIN...