syukur alhamdulillah dapat bangun lagi hari ni. Berpeluang lagi sujud di tikar sejadahmu..berpeluang lagi menghirup angin indah bumi arau. setiap hembusan nafas yang cukup indah pagi ini.

thats it!! aku sudah over melemparkan ayat2 puitis pembuka entry kali ni.hehee..kejap lagi kul 8 ada kelas ye tuan2 dan puan2. Kelas Puan Rozihana..Industrial Relations..ohoo.. Sementara tunggu turn bilik ayaq, aku memilih untuk ON laptop usangku lalu menaip dan terus menaip.wah!! kan bagus kalau kerajinan ni diconvert kepada menaip assignment yang melimpah ruah tu. hohoo..agak kurang rajin di situ :)

kehidupanku..kenanganku..masa laluku..dan sekarangku. Setiap kenangan yang tercipta dalam hidupku sejujurnya mengajar aku menjadi seorang yang lebih matang atau dalam bahasa omputihnya MATURED.hehehe.. Menjadi si bongsu dalam keluarga sesuatu yang istimewa. Dilayan seperti si bongsu yang lain..atau dalam lain kata aku dilayan bak puteri. Bagai sang puteri..hehe.. Mintak la apa aku nak, insyaallah dapat..ohoo..matang ke camtu? Manja tak semestinya tak matang kan? chewah3.. (cubaan menyatakan diri ini matang.haha)

back to the issue~
Kenangan mengajar kita menjadi matang. Macammana nak jadi matang ek. Kadang-kadang kenangan tu terlalu pahit nak ditelan.ataupun terlalu manis untuk diminum. Jadi aku mencipta teori sendiri. 

TELAN SAJA KEPAHITAN TU. ANGGAP SAJA KENANGAN YANG PAHIT TU SEPERTI ULAM. bak kata mak aku bila beliau suruh aku makan ulam..MANIS JANGAN DISANGKA UBAT..PAHIT JANGAN DISANGKA RACUN. PAHIT TU LA PENAWAR SEBENARNYA.

Okeh!! dapat tak point yang nak disampaikan? Jadikan kepahitan tu sebagai penawar untuk kita terus jadi KUAT dan SIHAT. Kalau nak jadi kuat dan sihat secara fizikalnya..minum la MILO. Tapi kalau secara mentalnya?? fikir sendiri ek.haa..paham x ni?hehee.. (aku pun da tak paham sangat aku kata pa.hahaha)

sebenaqnya nak tulis pasal MAniS lak. tapi terbantut bila dapat message dari BFF jap td. ok..will be continue~

telan saja pahit itu! kamu akan sembuh sepenuhnya